Sunday, August 28, 2016

Musim durian datang lagi~mahalnya!!!

Saya ni biasa makan durian kampung jer...free pulak tu...xde kebun tp adalah kt blakang rmh mak sepokok dua yang berbuah...dapat lah anak cucu merasa....sy mmg x biasa beli durian yg org longgok kt tepi jalan...rasa macam mahal.....nak2 yg timbang kilo....mungkin sbb jenis durian kot harga diberi mahal mcm durian musang king....sy ni kenal durian jer....kalu kata durian jenis itu ini....akak x leh beza dik ooii...pd akak durian leh makan...
Saya bukan lah hantu durian tp bukan lah alergik durian....mengada2 x nk mkn sbnarnya...sbb sy bkn peminat buah...kbetulan saya abis pantang...durian blakang rmh berbiji2 gugur....nak merasa lah jgk...serius dah bertahun kot x kopek durian...try yg kecik jer...sy mmg suka durian cute gini....isi sdap....
Berjaya jugak...ala yg kecik x perlu tenaga banyak pun...janji korang kopek ikut ira kulit dia....senanglah nk buka...nak kupas durian tuala wajib ada kalu x nak tercucuk duri...xde pun xpe sebenarnya kalu da pro...sy ni x nk amik risiko.
Rupanya sebijik yg kecik tak ckup sbb isi beberapa ulas jer....cekoh(bahasa ganu ) sebijik lg..
Dah puas makan begitu sahaja...makan pengat durian pulak...yummy...dah lama x makan...semestinya mak yg masak...hahah...okey hakak x pernah masak pengat yer...tp bujet2 mcm reti buat jerr....disebabkan baru pas pantang...jadi pulut sy elakkan....makan dgn nasik putih jer...ok la....tp dpt pulut lg kebabom

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...