Monday, May 16, 2016

Sempena 16 Mei konfem mak mak yang paling sibuk

Setiap kali tiba 16 Mei...konfem ibu2 yang ada anak skolah busy...almaklum lah mesti anak2 merengek suh beli hadiah ke cikgu...tak pun sbg parent semestinya nk bg something jgk la......tanda igatan...penat tau cikgu ngajar anak kita.....besar jasa depa ni.....mesti duk pening pikir hadiah apa nak diberi.....kalu sorang anak sorang cikgu....xpe....tp kalu ramai anak pastu lak ramai cikgu2 yg anak nk beri hadiah....pening mak nak ooi....kos tu satu hal lah....tp yg penting ingatan tu...berapapun nilai hadiah tak setanding dgn ilmu yg cikgu2 curahkan...

Jenuh jgk duk pikir hadiah apa nk bg....kalu boleh biarlah berbaloi....boleh guna...boleh pandang....skali tgk rakan fb duk share bnda alah ni....frame ikea.....tadaaaa...siap sudah hadiah hari guru....kata2 tu rakan fb yg kasi...print jer....dan sumbat jer kt dlm tu....kakak sgt gembira lah nk bg hadiah kt cikgu siti dia....tak lupa jg untuk pmbantu cikgu....ttp bg hadiah yg sama....walaupun lbih kpda keje2 dpur tp tetap jg mnyumbang....

Selamat Hari Guru buat Guru2 di Seluruh Malaysia dan yg pernah mengajar sy ilmu dari kecik sampailah besar....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...