Friday, September 19, 2014

Ku Sarungkan Kasih

Ku Sarungkah Kasih adalah projek amal di mana bertujuan untuk menghadiahkan sarung bantal kepada pesakit2 kanser terutamanya kanak2. Projek ini bermula tahun lepas lagi sebenarnya....dan diteruskan untuk tahun ini. Mekanisma adalah individu boleh menyumbang dengan menjahit sarung bantal, atau menyumbang kain fabric dan juga kalu tak silap ada juga wang tunai. Sesiapa pun boleh join tapi jika jahit sendiri kena pastikan saiz sarung dan jenis kain kapas  yg lembut sbb takut memberi kesan pesakit2 ini. Details boleh pg ke FB KuSarungkan Kasih

https://www.facebook.com/KuSarungkanKasih?ref=ts&fref=ts

Saya mmg dah lama berniat nak buat sarung bantal ni...dari tahun lps lgi tp masa tu dah dekat nk due bersalin....mmg x sempat la...so kali ni tercapai la hajat...
 
Sbb nak hadiahkan untuk kanak2 jadi sarung bantal mestilah corak ceria...kain kn kain kapas yg lembut....
 
saya bukan pro sgt jahit...setakat jahit lurus tu boleh lah...stakat ini belum berkesempatan nk join kelas...so belajar dr pemerhatian...
 
Dah siap 2 helai sarung...belum berkesempatan nk poskan lagi....harap dapat diterimalah sbb risaulah jgk kain cotton tak sesuai ....almaklumlah kain cotton banyak jenis ada yg murah ada yg mahal...ada yg campur2 material dia....sy xdelah pandai sgt nk bezakan....yg kain  cotton yg sy gunakn ni mmg khas utk buat set cadar...kata org kedai bgtau lar...saya sempat siapkan 2 helai ajer...sbb mesin2 saya ada kat kmpung...jd balik kg sempena cuti malaysia aritu pulun siapkan...

Ni gajet saya...target nk beli mesin kelim halus...senang nk wat projek ape2...maaf sy tak terima tempahan jahit baju...siyes tak pandai...setakat nk alter nak baiki baju sendiri baju anak2 dan suami boleh la...

Note: saya mmg minat menjahit....tp tah bila free nak masuk kelas jahit :(

2 comments:

  1. Replies
    1. :) saya pun x pandai sgt..stakat jahit lurus..jahit baju koyak...alter sikit2 bleh la...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...