Friday, September 5, 2014

Barang yang kita anggap sampah dan x berguna mana rupa-rupanyanya.....

Sumber pic: di share dlm fb...lupa nk copy
paying yang rosak leh jadi tempat sidai baju 

kreatif...sudu plastic leh jadi lampu
 
oh my!...mentol jadi tempat letak bunga!
 
pasni tak yah beli dah...sbb botol leh jadi penyapu kecil

sekarang nikan...kabel caj tel makin pendek...jadi inilah penyelesaiannya...
 
kan senang nak simpan kita punya stok spaggeti dlm bekas ni...
 
kalu shower rosak leh la pakai cara ini...
 
tak perlu risau kalau getah ikat dirembat oleh anak2 sbb guna cara ni lagi effisen...sy dah try...utk plastic lembut ok...plastic keras x berapa nk ok...susah wehh..
 
pasni xde dah nak berebut skop dgn anak...jadi leh la menanam dgn senang hati...

kelongsong tisu yg slalu kita buang ada gunanya..
 
yg ni kreatif lagi...leh sangkut lebih...buat comper yg terlebih simpan penyentap leh la wat gini
 
yg ni konfem kena marah di emak sbb rembat penyepit baju...
 
tak payah nk bazir duit beli monopod.....guna klip kertas pun boleh
 
ingat klip kertas kepit kertas jer ker? leh organize wayar yg berserabut tu..
 
bukan itu ajer...jadi penyedal botol pen boleh...hebat tul klip kertas ni..
 
x payah beli periuk grg telur pun....
 
slalu kita mengeluh kalu nak tadah air guna sinki...kdg guna hos air pun x muat nak sumbat kt kepala paip tu...mmg angina ler...kan guna cara ni kan senang!!!

boleh percaya ker petua ni? 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...