Thursday, May 15, 2014

Hari terakhir bayar cukai LHDN

Sebelum2 ni mmg wat derk ajer pasal cukai ni walaupun dah bertahun2 keje...nak potong PCB ke x potong ke....gue tak kisah :-) Pada masa tu duk pikir...mls nk buat. ..mls nak isi... mlas nk g pjbt LHDN...xde duit nak byar cukai...1001 alasan lah....mmg abaikan langsung
Tapi en suami bersungguh2 nk g LHDN masa balik kg aritu....sy pun tumpang sekali la semak....hahah.banyak lompong...gila banyak kena isi borg sbb e filing start 2012 je....huhuhu...tu la sapa suh tangguh kan....bipa pg pejabat LHDN ni ada akan diberi no pin utk buat e filing. Dan kali utk tahun 2011 dan sblmnya kn isi manual lah yer....
Malas la nk pg pjbt LHDN....susah paking...xde masa....rasanya kalu x silap leh apply online utk dptkan no pin dan kn attach dokumen berkaitan...tapi amik masa sikit (sy x igt. Rujuk website). Tapi memandangkan hari ni last...beter g trus LHDN....terus dpt..
Xreti la nk isi...xde duit la....ni yg sy fikir sblm buat...tp bila da isi...x semestinya kn bayar....untung2 leh dpt duit balik kalu ada PCB.sy dah tanya...camna kalu salah isi...pegawai LHDN kata mereka akan semak balik. So jgn bimbang...boleh je kalu nk byr lambat...tp kn denda la....kan rugi disitu....
Pelepasan jgn dilupa yer. Rugi ooo...sbb tu org nak resit buku...zakat...insuran...sspn...utk masukkan dlm ni la....jd cukai kn bayar sikit ler...
Sy dan encik suami da setel declare untk tahun ni....kami lakibini berjaga kul 4 pg td...sblm subuh siap semuanya...bantai je isi....hahaha...
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...