Saturday, March 29, 2014

Cara dapat bahan memasak free ajer :)

kalau hidup dibandar serba serbi kena beli....kalu tak ada daun limau purut, kunyit, lengkuas, halia, limau nipis, daun kari, daun pandan, daun kunyit dan lain2 mmg tak ummpp lah masakan kita kan!

tapi bayangkan berapa ringgit dihabiskan untuk benda ini.....campur2 mmg berpuluh hinggit gak...tapi nak tak nak kena beli jgk...nak tanam mana ada tanah...kalu ada pun tah2 tanam tak hidup...yer la tanah kat bandar mana berbaja....

tiap2 bulan mmg saya tak pernah beli benda lah ni...tanam pun tak...duk rmh tinggi xde ruang nak letak pasu....apa yang saya buat import dari kampung...hahahaha....setiap kali balik balik mmg lengkap la segala2 bahan masakan yang di bekalkan oleh Bonda tercinta....sayang Mak!!! muah!muah!muah! sbb mmg dia tahu kat bandor serba serbi kena beli....Mak saya mmg suka menanam...boleh dikatakan semua ada...pegi kutip ajer...Jadinya mmg jimat la sikit duit dapur....

tak tahan lama simpan dalam peti? ada caranya...saya guna bekas dari tupperware tu...yg khas untuk sayur...mmg tahan lama...ada sayur tu boleh tahan sampai sebulan tu...ni bekas yang saya guna...http://myamyfmyself.blogspot.com/2013/07/berbaloi-belisayur-tetap-segar-walaupun.html

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...