Friday, February 21, 2014

Mi Siput

Semalam en suami wat balik mi siput....kawannya yg balik johor kasi. Erkkk...mi siput...langsung x pernah dgar dan x pernah makan....dan x tahula camna nak masak oooo....encik suami kata kena goreng pakai minyak yang panas.....gorengg????yer ker....cam x confiden tu sy dengarnya....tapi ikut jugelah kan...nanti kan dicop degil....hahaha...

Sy pun panaskan kuali tungu minyak panas cam nak masak kepok keping....bila dah masukkan meletup2 minyak kejap pastu senyap....eh eh eh...x kembang cam kepok pun!betul ker kena goreng ajer...

Takut membazir goreng dua keping jer....hahaha sampaikan husband tanya eh goteng 2 keping jer....iye bang...haahah....pastu gigih google pasal mi ni....ooooo...rupa2nya kena masak dalam minyak yang banyak dan betul2 panas.....baru la bila goreng nanti meletup2 dan akan rangup hahaa....saya pun g la buka kuali balik dan goreng lg...tambah 4 keping....

Kata encik google mi siput ni leh makan ngan sambal kicap ngan sambal (lupa? )....ooooo...sy dan encik suami makan ngan sos jer la...bila makan not bad la rasanya....tapi agak susah nak patah2kan mi tu....samada mmg mcm tu atau sy yg salah goreng...x tau la....

Gambar 1: meletop2....ni percubaan kali kedua Gambar 2: kali pertama goreng...X menjadi sgt. Gambar 3: syarikat pengeluar mi siput....camna la dapat nama sdgkan xde rupa siput pun....glamer ko cik siput.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...