Saturday, July 6, 2013

Berbaloi beli...sayur tetap segar walaupun dah sbln

Dulu bila tgk katalog Tupperware mesti pikir mahal...nak isi barang jer pun. sama lah cam jenis yang lain. Tapi bila duk tgk budak2 ofis lama duk beli pas sebijik beli lagi sebijik...terpengaruh la jugak...lagi satu tgk bila susun cam kemas jer....terus beli set hidang yg kaler hijau...tu la 1st time beli bekas palstik yg mahal....itupun belum guna lagi....elok jer tersimpan kt rmh kt kg...hahahhaa...

Disebabkan freezer kt rmh skrg ni kecik jer...tak leh nak main sumbat ajer...mesti tak muat....pastu lak duduk dgn suami semestinya kena masak selalu...selalulah stok sayur2 cepat layu atau jadi kuning....kadang tak sampai seminggu dah kena buang sbb dah lembik...rugi giler....terus la terpikir solutionnya...tak ingt la nama apa tapi bekas ni khas untuk simpan bahan basah(yg warna biru) dan sayur (yg hijau tu). Ini kali kedua saya beli bekas dari jenama Tupperware...

 
mmg terasa agak mahal tapi kalu berbaloi.....bila sayur tahan lama cam kat bawah ni
.
.
.
  lobak tu saya dah beli dekat sebulan masih elok lg tak jadi hitam2 cam kebiasaan....lain2 sayur dah lebih 2 minggu tp masih bertahan lagi...mmg stok untuk sebulan lah....kira berbaloilah...saiz pun besar....sedang muat dengan saiz peti...

yang isi ikan daging pula tersusun elok jer dalam freezer...siap asingkan yang mana nak guna dulu. ruang pun jimat...boleh di isi dgn benda lain....sori gambar xder...tp bekas sayur ni mmg dicadangkan lah....ala....cam pepatah kata alah membeli menang memakai....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...