Thursday, November 8, 2012

Masak Rendang Daging...edisi nak perabis daging korban

entry yg agak basi tapi  nak letak juga...first time masak rendang tanpa dibantu oleh sapa2...sakit mata lihat daging korban menimbun dalam peti ais. kan nanti duk peram lama2 tak leh makan lak...kan dah rugi rezeki org bg tu....lantas dgn gigihnya memasak kala anak2 tidur. kelam kelibut la juga takut anak2 terjaga...kang nanti haru biru dapurku....dan hasilnya rendang daging yang yummmy...saya tak bagi kering sangat nanti nak makan dgn nasik xder kuah....x bestttt....siap sudah terus diagihkan kpd mak...dan dan tu juga Balqis bangun terus diminta hantar ke rumah tok dia. nasib baik menurut perintah....kalu dulu2 mmg xmo pg sorg2 mcm2 alasan bg...ada hantulah...kucing belon lah...mcm2 lagik...

rahsia saya masak rendang yg yummy ini...tadaaaaa...pakai pes rendang maggi jer....hahahhhaa....cuma tambah serai, daun limau purut, daun kunyit, santan dan semestinya kena ada daging atau ayam...tak perlu bawang xperlu cili tu semua...x pyh nak tumbuk bagai okeh...tp saya ngelat la sikit sbb tgk kat gambar tu pucat ajer rendang dia...tak berseri mcm resepi original...jadi saya tambah la 2-3 sudu besar lada boh...hahhah...mabeles...rasa cam rendang asli!

maggi bg free ker? tak!tak!tak! ni beli sendiri yer kawan2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...