Tuesday, October 16, 2012

tak ape la tak menang, dapat jd penghias FB Drypers pun dah ok


Ini adalah header FB Drypers lama dulu masa contest My Baby Did What? punya lah lama duk peram....walaupun tak terpilih...almaklum la pakai vote...semestinya saya angkt bendera putih...jenuh nak raih undi ni....tapi tetap bangga gambar Balqis terpilih untuk jadi sebahagian header...bangga ok! kengkonon nya gambar Balqis menarik perhatian juri jugak la...camna juri tak tertarik kalau bergaya pun ala2 rempit gitu...cuma bukan atas moto tapi atas kuda!

 ini gambar versi original....

Sunday, October 14, 2012

Mi Rebus Maggi Cukup Rasa


sebenarnya MAGGI Cukup Rasa dah lama saya terima....baru skrng nak citer...kalu tahu di MAGGI mesti kena dush3x...dah la diaorg suh bg feedback...tp boleh lak saya wat senyap...hahhahh....mmg best arr MAGGI bagi banyak paket...kalu jenama lain kedekut...habis2 pun 2 pek ajer...ni kalu tak silap 8 paket kot( lupa :) hihihihi..)...Saya nak share resepi guna Cukup Rasa ni...ala masak simple ajer...siyes saya bukan pakar memasak okey....main campak2 ajer...


RESEPI: MI REBUS TERENGGANU MAGGI CUKUP RASA

Abaikan gambar yg kurang menarik ini...ni kes tak sabor nk snap gambar...dgn periuk skali di snapnya..huahhaha...glamer periuk Mak...

Bahan2

1. Ayam potong kecik2 (ikut suka banyak mana/nak potong macam mana pun...janji bleh makan)

2. Fish ball (sama cam ayam gak...sbb Balqis suka makan jadi taruk banyak...me pakai fish ball bersayur)

3. 2-4 ulas bawang putih (tumbuk)

4. sedikit lada hitam (ditumbuk...banyak mana ikut tahap kepdasan yg korang nak...daku letak sikit sbb nanti anak nk makan kesian...pedas pulak)

5. Sayur-sayuran (sy guna lobak merah dan sawi)

6. MAGGI Cukup Rasa

7. Garam

8. Kicap

9. Mi Kuning

Cara2

1. Masukkan minyak...tumiskan bawang putih dan lada hitam...biarkan garing

2. kemudian masukkan air...Kuantiti ikut banyak mana kuah korang nak...Biarkan kuah mengelegak...masukkan ayam...tunggu sehingga ayam masak.

3. Masukkan fish ball, Secukup Rasa, Lobak merah...biarkan empuk...

4. Masukkan sedikit kicap dan akhir sekali sawi...biarkan seketika...

5. Tutup api...barulah masukkan mi kuning. Gaulkan dengan kuah. Kalu rasa tawar boleh la tambah garam. Mi kuning biasanya masin sedikit sbb tu kena tambah garam terakhir sekali. sbb masukkan mi lepas tutup api kerana bila kuah dah suam atau sejuk...mi ngam2 kembangnya...kalu tak nanti overdose kembangnya ...kan da tak sedap...

Selamat mencuba!


Wednesday, October 10, 2012

CONTEST: Waa..Cocopie...Waaa...boleh dapat RM1k

belum terlambat untuk join contest ini...akan tamat bulam MAC 2013....hadiah pun best...dapat cash RM1k...sapa tak nak kan? free org nak bg tu...bukti pembelian pun murah aje...so cepat2 lah pergi sebu kat mana2 kedai atau supermarket tapi pastikan sticker peraduan ada kat paket...kalu tak penyertaan direject!

Tuesday, October 9, 2012

Rezeki yang tak disangka

Alhamdulillah...rezeki yang tak terjangka...Syukur pada MU Ya ALLAH....berbaloi saya berbelanja dan kemudia sedekahkannya... :)

Nanti dah terima baru leh citer panjang

Monday, October 8, 2012

Redeem barkod Drypers dapat Photo Frame

Aritu saya redeem hadiah harijadi untuk Balqis. Apa yang saya perlu buat adalah menghantar barkod Drypers sahaja. Tapi sebelum itu kenalah jadi ahli dulu pastu pihak Drypers akan hantar emel redeem hadiah untuk harijadi. best jadi ahli macam2 ganjaran ada.
 Inilah hadiahnya...photo frame...siap ada water colour lg...boleh deco sendiri...tapi Balqis ni bila tahu jer dia punya...tak nyempat2 nk buat...tak dengar kata dah...tok guru nk ajar pun di pangkasnya...
kusyuk dan tekun...tak nampak rupa elephant dah!!!

hasilnya!!!cacamarba punya konsep!!! tak nampak rupa dah bila warna bercampur2!!!
Habis berwarna warni lantai.... :(

Saturday, October 6, 2012

Permata ini tak boleh dijual


Kat mana2 pun tak jual permata ini....lebih mahal dari emas dan berlian...penawar hati mama...penenang hati mama...penghibur hati mama....Mama doakan Balqis dan Faiha menjadi anak yang solehah. Amin

Tuesday, October 2, 2012

Today is My 1st Birthday!!!

Today is my birthday, a special day,
Just for me, just for me,
Today is my birthday a special day,
So come everybody sing with me.

My friends will come, we’ll dance and play,
And have a lot of fun,
The sun is out
And I am glad,
My day has just begun!

HAPPY BIRTHDAY FAIHA YANG PERTAMA...MAMA SAAAAAYAAANNNNG FAIHA DAN BALQIS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...