Tuesday, September 18, 2012

Oh my english! Bakper la benok sgt...

Dari zaman sekolah sapalah sekarang, sy benok sikit english ni...dok reti2...kalu bab grammar tu mmg fail! tunggang langgang ayat...benok2 pun leh jgk masuk u pastu skrg pun keje kn pakai jgk bahasa inggeris ni...tak bermakna sy tak paham langsung...org ckp sy paham la...cuma nk guna ayat2 bombastic tu mmg tak berapa nak yakin lah...baik guna ayat simple....tak der lah slah byk sgt penggunaan grammar tu...mmg kalu ckp campur melayu inggeris tu mmg tak boleh nak elaklah....da jadi habit...mungkin sbb persekitaran tak guna english jd tak leh nak praktis...kan kalu kita sorg yg ckp...org kata berlagak pulak...payah jgk tu...camna nak pandai....huhuhu

Oh yer...Saya suka citer Oh My English kat Astro TVIQ...rupanya tak susah pun english ni...harap dapat sambung musim ke 2...

Mari belajar bahasa Terengganu
Bakper=Kenapa
benok/tak reti=Lembap, tak pandai

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...