Tuesday, August 30, 2016

Won Nestle Dapur Idaman untuk Ibu~Pemenang mingguan

Kalu menang dapur idaman cam ginih mmg lompat bintang lah.....tp belum rezeki saya....saya hantar dua penyertaan jer...jawab soalan yg disertakan dalam borang dan perlu sertakan resit pembelian...kbetulan susu anak habis....mmg sengaja bli sbb nk join....apa salahnya kan...untung2 ada rezeki dpt dapur idaman....mujur anak sy x cerewet susu...mana2 brand pun boleh...mahal atau murah jer...
Selain dapur....terdapat jugak barang elektrik...
Lekat nama saya....syukur Alhamdulillah menang hadiah mingguan iaitu pengisar
Dah dapat pun hadiahnya...boleh pulak anak teruna wat duduk....

Monday, August 29, 2016

Gubahan hantaran untuk adik tersayang

Tetiba terjumpa gambar hantaran ni....tepek jer lah kat sini....ni yang saya gubah sendiri sempena perkahwinan adik saya bulan feb aritu....xde lah berbakat benor tp bolehlah...asal nampak  jd gubahan ok dah tu....mula2 pening gak nk pikir tema....pastu soping la brg2 ikut contoh2 yg dah di donlod kt fb...sudahnya xde pun ikut...sikit2 jer .....selebihnya gubah ikut idea sendiri dgn barang2 yg ada....dan inilah hasilnya...tadaaaa...

Sunday, August 28, 2016

Musim durian datang lagi~mahalnya!!!

Saya ni biasa makan durian kampung jer...free pulak tu...xde kebun tp adalah kt blakang rmh mak sepokok dua yang berbuah...dapat lah anak cucu merasa....sy mmg x biasa beli durian yg org longgok kt tepi jalan...rasa macam mahal.....nak2 yg timbang kilo....mungkin sbb jenis durian kot harga diberi mahal mcm durian musang king....sy ni kenal durian jer....kalu kata durian jenis itu ini....akak x leh beza dik ooii...pd akak durian leh makan...
Saya bukan lah hantu durian tp bukan lah alergik durian....mengada2 x nk mkn sbnarnya...sbb sy bkn peminat buah...kbetulan saya abis pantang...durian blakang rmh berbiji2 gugur....nak merasa lah jgk...serius dah bertahun kot x kopek durian...try yg kecik jer...sy mmg suka durian cute gini....isi sdap....
Berjaya jugak...ala yg kecik x perlu tenaga banyak pun...janji korang kopek ikut ira kulit dia....senanglah nk buka...nak kupas durian tuala wajib ada kalu x nak tercucuk duri...xde pun xpe sebenarnya kalu da pro...sy ni x nk amik risiko.
Rupanya sebijik yg kecik tak ckup sbb isi beberapa ulas jer....cekoh(bahasa ganu ) sebijik lg..
Dah puas makan begitu sahaja...makan pengat durian pulak...yummy...dah lama x makan...semestinya mak yg masak...hahah...okey hakak x pernah masak pengat yer...tp bujet2 mcm reti buat jerr....disebabkan baru pas pantang...jadi pulut sy elakkan....makan dgn nasik putih jer...ok la....tp dpt pulut lg kebabom
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...